Методична робота

«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Директор школи № 69
О. Караваєв

Перспективний план розвитку школи на період 2016 - 2021 p.p.

1.    Вступ
1.1.    Назва:
План розвитку середньої загальноосвітньої школи № 69 Солом’янського району міста Києва
1.2, Мета плану розвитку школи ; створення сучасного освітнього середовища, спрямованого на пошук, впровадження та використання інноваційних освітніх технологій з метою розкриття та розвитку здібностей кожної дитини, реалізації її фізичних здібностей, творчого та розумового потенціалу, через навчання та суспільно - корисну діяльність.
1.3.    Завдання:
Підвищити якість освітніх послуг у відповідності з Державним стандартом базової і повної середньої загальної освіти.
Створити оптимальні умови для виявлення та розвитку творчої обдарованості кожного учня школи.
-    Розвивати досвід партнерства, волонтерства , самоврядування.
Реалізовувати інтелектуальний потенціал учнів та вчителів шляхом активного залучення до навчальної та суспільно - корисної діяльності.
-    Забезпечити позитивний імідж навчального закладу.
-    Здійснювати освітній процес з урахуванням індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей учнів.
-    Забезпечувати збереження та зміцнення здоров’я дітей .
1.4.    Місія школи: Кожній дитині — гідні й необхідні умови розвитку та реалізації свого потенціалу для власного та суспільного блага.
1.5.    Генеральна мета : Шляхом співпраці дітей, батьків та вчителів, розуміючи, що кожен є особистістю, через відкриті щирі стосунки, беззаперечне прийняття дитини, свободу і творчість учителя створити умови для гармонійного розвитку дитини.
Наша школа - це дружна родина, де діти пізнають світ, де вчитель живе інтересами і проблемами учнів, допомагає дітям їх вирішувати; де панує добро і злагода. Школа - це стартовий майданчик для добрих справ , де педагоги прагнуть допомогти успішному зростанню і становленню кожної дитини.
Наш колектив - це вчителі, учні та батьки, які впевнені у собі, своїх силах, які володіють перспективним баченням того, яких змін потребує школа сьогодні, готові до співпраці для спільного розв’язання проблем.
Ми ставимо за мету не просто йти в ногу з часом, а випереджати його. Це необхідна умова для сміливих і успішних кроків у своє майбутнє.
Ми пишаємося нашими дітьми, усміхненими, радісними і захопленими, які кожного дня поспішають до школи. Радіємо успіхам, впевнено рухаємося в завтрашній день своєї країни, щоб разом досягти успіху на шляху реформувань.
1.6. Анотація: Даний план розвитку містить чіткий перелік завдань, які ставить перед собою колектив школи на найближчі 5 років, спираючись на результати досліджень, думки учасників навчально-виховного процесу. Описуються проекти, через які реалізуються поставлені завдання, окреслюються передбачувані результати діяльності навчального закладу.
2.    Паспорт програми
2.1.    Повна офіційна назва: Середня загальноосвітня школа І - III ст. №69
2.2.    Свідоцтво про державну реєстрацію серія АОО №69240
2.3.    Юридична адреса: Україна, 03151, м. Київ, Донецька,25, т. 243-40-16.
2.4.    Електронна адреса:
2.5.    Координатор плану розвитку школи : Караваєв Олександр Сергійович, директор середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 69, «Спеціаліст вищої категорії», “Вчитель-методист», "Відмінник освіти України", вчитель математики.
2.4.    Термін реалізації: 2016-2021 роки.
Від учителів та учнів, батьків ми чекаємо усвідомлення необхідності реалізації плану розвитку школи, підтримки, прояву особистої зацікавленості та ініціативи, творчості під час реалізації поставлених завдань.
3.    Основний зміст плану розвитку школи
3.1.    Аналіз ситуації. Навчальний заклад укомплектовано кваліфікованими педагогічними кадрами.
Педагогічний колектив складається з 46 кваліфікованих вчителів, серед
яких:
з вищою кваліфікаційною категорією - 29 вчителів (63%); вчителів І кваліфікаційної категорії - 5 вчителів (11%); вчителів II кваліфікаційної категорії - 2 вчителі (4%); кваліфікаційної категорії «Спеціаліст» - 7 вчителів (15%); продовжують навчання - 3 вчителів (7%).
Педагогічний колектив - це колектив ентузіастів, людей, відданих своїй справі, яскравих, своєрідних особистостей, яких об’єднує бажання створити сучасний навчальний заклад. З огляду на стаж роботи педагогічний колектив складається з вчителів з досвідом роботи: до трьох років - 4(9%); від трьох до десяти років - 8 (17%); від десяти до двадцяти років - 9 (20%); від двадцяти і більше років - 25 (54%).
Атестація педагогічних працівників здійснюється згідно з вимогами Типового положення про атестацію та у відповідності до перспективного плану проходження атестації вчителів.
У навчальному закладі діють 7 шкільних предметних методичних комісій:
-    методична комісія вчителів початкових класів та вихователів ГПД;
-    методична комісія вчителів української мови та літератури, російської мови та зарубіжної літератури, вчителів історії;
-    методична комісія вчителів іноземних мов;
-    методична комісія вчителів математики, фізики та інформатики;
-    методична комісія вчителів природничого циклу;
-    методична комісія вчителів трудового навчання, технологій та предметів естетичного циклу;
-    методична комісія вчителів фізичної культури та предмету «Захист Вітчизни»
Навчально-виховний режим роботи середньої загальноосвітньої школи № 69 повністю підпорядкований завданню зміцнення і збереження здоров’я дітей та надання їм якісних освітніх послуг та затверджений головним санітарним лікарем Солом’янського району міста Києва.
Робочий навчальний план затверджено управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації, відповідає вимогам типових навчальних планів, ступеню та типу школи. Створено умови для варіативності навчання шляхом залучення дітей до вивчення курсів за вибором: «Мій Київ»
(5 класи), «Російська мова» ( 9 класи), індивідуальні заняття (1 - 4, 5 - 7) та факультативні курси (8-9, 10 - 11)
З метою всебічного розвитку дітей, раціонального та змістовного використання їх вільного часу в школі працюють такі гуртки: загальної фізичної підготовки, гімнастики, хореографічний, вокальний.
Навчальний процес у середній загальноосвітній школі №69 організовано згідно навчального плану школи та вимог Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України. Виховна робота організована у відповідності з Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 за № 1243, Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 - 2020 роки, затвердженого Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015.
Загальний стан будівель та приміщень школи відповідають санітарним нормам. Приділяється увага зовнішній естетичній культурі школи : впорядковується шкільне подвір’я, висаджуються дерева, кущі, квіти. У класних кімнатах встановлено меблі згідно санітарних норм. Проведено їх реставрацію. Оновлюються стенди початкової школи, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, методичної роботи школи, національно - патріотичного та правового виховання.
Стан матеріально-технічного забезпечення школи потребує оновлення та поповнення. Проте, працює комп’ютерний клас (10 комп’ютерів), який з 2016
-    2017 н.р. працюватиме у відповідності із розробленим графіком роботи, з метою виконання практичних робіт з «Інформатики» кожним учнем 2-4 класів, основної та старшої школи.
Педагогічний колектив середньої загальноосвітньої школи № 69 приділяє увагу розвитку особистості дитини, виявленню та реалізації її творчих та інтелектуальних здібностей через участь у інтелектуальних конкурсах, заходах предметних тижнів, учнівських олімпіад з базових дисциплін, творчих конкурсах.
На засіданнях педагогічної ради, шкільних предметних методичних комісій, батьківських зборах здійснюється аналіз рівнів навчальних досягнень учнів.
Школярі беруть участь у заходах, які сприяють формуванню окремих якостей: віра в себе, свій талант, можливості творити, досягати висот у різних галузях життя. Жоден із вихованців школи не перебуває на обліку в службі у справах неповнолітніх та кримінальній міліції. Кожен учитель намагається допомогти учням оволодіти не тільки знаннями, а й втілити їх у повсякденне життя, стати гідним громадянином нашої держави.
Ведеться щоденний контроль за відвідуванням учнями навчальних занять, з’ясовуються та аналізуються причини пропусків.
Колектив школи прагне, щоб школа стала місцем емоційно-психологічної захищеності та комфорту особистості, місцем, де формується громадянська зрілість, соціальна відповідальність за свою роль у національно-культурному відродженні України, де розвиваються інтелектуальна, емоційно-вольова, психічна сфери особистості. Для реалізації цих завдань складено план розвитку школи на 2016 - 2021 роки.
3.2.    Основні сфери, що потребують стратегічних змін
1.    Навчальна робота
2.    Виховна робота
3.    Розвиток творчої особистості
4.    Партнерство. Волонтерство
5.    Розвиток учнівського самоврядування
6.    Збереження і зміцнення здоров’я дітей
7.    Благоустрій території школи
3.3.    План дій з метою досягнення результатів
У ході втілення даного Плану розвитку будуть реалізовані 6 проектів.
Проект «Талановита дитина» ( координатор Володіна Л.В.) спрямований на розвиток творчого потенціалу дітей.
Проект «Якісна освіта» ( координатор Блажаєва В.В.) має на меті використання інноваційних освітніх технологій в роботі зучнями, надання якісних освітніх послуг.
Проект «Родина» (координатор Горбаченко Л.П.) орієнтований на розширення дієвої співпраці з батьками.
Проект «Суспільство» ( координатор Прокопенко Ю.А.) передбачає набуття досвіду партнерства , волонтерства, зростання загальної культури учасників навчально-виховного процесу.
Проект «Поклик рідної землі» (координатор Варченко А.О.) орієнтований на формування активної життєвої позиції, національно - патріотичне виховання .
Проект «Разом до здоров ’я» ( координатор Астахова І.Й.) забезпечує реалізацію проблеми „Збереження і зміцнення здоров’я дітей під час навчально-виховного процесу”.
3.4.    Механізм реалізації
План розвитку школи реалізовуватиметься через річні плани роботи
школи, систему проектів, виховні заходи, бесіди, гурткову та позакласну
роботу, анкетування, роботу з батьками, партнерську та волонтерську
діяльність, реалізацію проектів учнівського самоврядування.
3.5.    Етапи реалізації плану розвитку школи
1.    Підготовчий (січень - березень 2016р.): дослідження і самооцінювання.
Мета: сформувати спільне уявлення про бажані зміни, знайти джерело досвіду і дати оцінку діяльності школи з метою її вдосконалення.
2.    Визначення напрямків діяльності (квітень - травень 2016р.): залучення партнерів, планування.
Мета: залучити до розроблення плану розвитку зовнішнє середовище школи (батьків, громадські організації, позашкільні навчально - виховні заклади) скласти карту партнерів школи та обговорити з ними угоду про співпрацю. Визначити об’єм потенційно доступних ресурсів, дати оцінку реалістичності передбачуваних змін, скласти план розвитку школи на 5 років.
3.    Виконання Плану розвитку школи (вересень 2016р. - серпень 2021р.): реалізація проектів.
Мета: ідеї та плани втілити в життя, створити сучасне освітнє середовище, спрямоване на пошук, впровадження та використання інноваційних освітніх технологій з метою розкриття та розвитку здібностей кожної дитини, реалізації її фізичних здібностей, творчого та розумового потенціалу, через навчання та суспільно - корисну діяльність
4.    Підсумковий етап (вересень - грудень 2021р.): аналітико - корекційна діяльність
Мета: проаналізувати досягнуті результати і визначити перспективи подальшого розвитку.
3.6.    Контроль за планом. Оцінка роботи
З метою контролю за виконанням плану розвитку школи, оцінки якості проведеної роботи створена група експертів, яка проводитиме системний аналіз реалізації плану.
До складу експертної групи включені керівники школи, координатори проектів, представники батьківської громадськості:
Караваєв Олександр Сергіойвич - директор школи
Горбаченко Лариса Петрівна. - голова Ради школи
Блажаєва Вікторія Вікторівна - заступник директора з НВР
Прокопенко Ірина Василівна - заступник директора з НВР
Прокопенко Юлія Анатоліївна - соціальний педагог школи
Варченко Альона Олександрівна - вчитель історії
Володіна Лілія Василівна - вчитель музичного мистецтва
Астахова Інна Йосипівна - вчитель «Основ здоров’я»
Голембівська Вікторія Миколаївна - голова батьківського комітету школи
Оцінка результатів роботи здійснюватиметься шляхом анкетування, тестування, порівняльного аналізу, вивчення думки учасників навчально- виховного процесу, щорічних звітів директора школи, розгляду стану виконання плану розвитку школи на засіданні педагогічної ради.
3.7.    Джерела фінансування
План розвитку школи фінансуватиметься за рахунок:
бюджетних коштів районного управління освіти;
коштів спонсорів і партнерів школи;
благодійних добровільних внесків батьків,
інших джерел фінансування не заборонених чинним законодавством.
4.    Очікуванні результати виконання плану розвитку школи
1.    Зростання іміджу школи.
2.    Підвищення рівня загальної культури учасників навчально - виховного
процессу.
3.    Зростання кількості учнів, свідомо зайнятих суспільно - корисною діяльністю, волонтерством.
4.    Збільшення кількості учнів - учасників (призерів та переможців)
II (районних) етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових предметів.
5.    Підвищення рівня активності колективу школи, щодо участі у творчих конкурсах, організованих місцевими та районними органами управління освіти, районним науково - методичним центром.
6.    Покращення успішності навчання учнів.
7.    Збільшення кількості вчителів, які широко використовуватимуть інноваційні освітні технології.
8.    Зростання кількості батьків - активних, позитивно налаштованих учасників шкільного життя.
9.    Систематичне облаштування навчальних кабінетів, поліпшення їх матеріально - технічної бази.
10.    Учителі оволодіватимуть технологією Power Point та використовуватимуть ІКТ у навчально - виховному процесі.